Planul desfășurării cursurilor de FPC, 2022-2023
- Profesori în învățământul profesional (BAZELE ANTREPRENORIALULUI ȘI ADMINISTRAREA AFACERII ) – decizia nr.53 din 28.01.2022, ANACEC
Formarea și dezvoltarea la elevi a competențelor antreprenoriale și a spiritului de inițiativă constituie una dintre cele mai importante preocupări ale sistemului educațional actual, fapt stipulat în Codul educației (nr.152 din 17.07.2014), art.11, alin (2), lit. . h).
Prezentul Program este elaborat conform Metodologiei de elaborare a programelor de formare profesională continuă a cadrelor didactice (ordinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării nr.92 din 30.01.2019), ținând cont de nivelul de studii, pregătirea profesională a audienților, precum și de noi. obiective socio-educaționale și evoluții de pe piața muncii.Structura: programul include un volum de 300 de ore dintre care 75 auditoriale (contact direct) și 225 studiu individual. Programul de formare este constituit din 3 module:
Modulul A (tematic) Bazele antreprenorialului și administrarea afacerilor;
Modulul B Psihopedagogie;
Modulul C Branding profesional.Potențialii beneficiari ai Programului activează în calitate de cadre didactice care predau discipline economice în instituțiile de învățământ profesional tehnic (dar și general), precum și exercită funcții manageriale în instituțiile respective.
Resurse de timp: 3 săptămâni (conform calendarului activităților); este oferit în regim de studii cu frecvență cu elemente online pentru studiul individual.
Persoanelor care promovează cursurile li se decernează certificat în format unic eliberat de către CTICE care poate fi utilizat în procesul de atestare.
Extras din Programul de formare profesională continuă
Link-ul pentru formularul de aplicare https://forms.gle/Kzy7mWHnYg7JZnpf9 - Profesori în învățământul profesional (DIDACTICA DISCIPLINELOR ECONOMICE) – decizia nr.54 din 28.01.2022, ANACEC
Prezentul Program este elaborat conform Metodologiei de elaborare a programelor de formare profesională continuă a cadrelor didactice (ordinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării nr.92 din 30.01.2019), ținând cont de nivelul de studii, pregătirea profesională a audienților, precum și de noile obiective socio-educaţionale și evoluțiile de pe piața muncii.
Din punct de vedere conceptual Programul răspunde cerințelor de eficientizare şi flexibilizare a sistemului de formare continuă a cadrelor didactice și manageriale prin axarea pe formarea de competențe, îmbinarea metodelor tradiționale și interactive de predare/învățare/evaluare, centrarea pe nevoile de formare ale beneficiarilor, racordarea la standardele profesionale ale cadrelor didactice și manageriale, precum și la cele de asigurare a calității. Prin intermediul conținuturilor abordate se preconizează dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, formarea deprinderilor de studiu de sine stătător și de autoevaluare a rezultatelor obținute, de utilizare a experienței într-un mediu de muncă interactiv, fortificarea capacităților de a lua decizii rezonabile și realizabile, de a răspunde provocărilor în procesul de activitate profesională.Structura: programul include un volum de 300 de ore dintre care 75 auditoriale (contact direct) și 225 studiu individual. Programul de formare este constituit din 3 module:
Modulul A (tematic) Didactica disciplinelor economice;
Modulul B Psihopedagogie;
Modulul C Branding profesional.Potențialii beneficiari ai Programului activează în calitate de cadre didactice care predau discipline economice în instituțiile de învățământ profesional tehnic (dar și general), precum și exercită funcții manageriale în instituțiile respective.
Resurse de timp: 3 săptămâni (conform calendarului activităților); este oferit în regim de studii cu frecvență cu elemente online pentru studiul individual.
Persoanelor care promovează cursurile li se decernează certificat în format unic eliberat de către CTICE care poate fi utilizat în procesul de atestare.
Extras din Programul de formare profesională continuă
Link-ul pentru formularul de aplicare https://forms.gle/Kzy7mWHnYg7JZnpf9 - Profesori în învățământul profesional (FIRMA DE EXERCIȚIU) – decizia nr.56 din 28.01.2022, ANACEC
Caracterul divers și complex al acțiunilor reformatoare determină cadrele didactice să fie flexibile în abordări și să recurgă la o didactică funcțională, asigurând conturarea precisă a componentelor procesului de învățământ: obiective – conținuturi – strategii didactice – evaluare – finalități, astfel încât studierea disciplinelor economice, inclusiv Firma de exercițiu, să asigure formarea - dezvoltarea la elevi a competențelor antreprenoriale și a spiritului de inițiativă (Codului educației nr.152 din 17.07.2014, art.11, alin (2), lit. h).
Prezentul Program este elaborat conform Metodologiei de elaborare a programelor de formare profesională continuă a cadrelor didactice (ordinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării nr.92 din 30.01.2019), ținând cont de nivelul de studii, pregătirea profesională a audienților, precum și de noile obiective socio-educaţionale și evoluțiile de pe piața muncii.Structura: programul include un volum de 300 de ore dintre care 75 auditoriale (contact direct) și 225 studiu individual. Programul de formare este constituit din 3 module:
Modulul A (tematic) Firma de exercițiu;
Modulul B Psihopedagogie;
Modulul C Branding profesional.Potențialii beneficiari ai Programului activează în calitate de cadre didactice care predau discipline economice în instituțiile de învățământ profesional tehnic (dar și general), precum și exercită funcții manageriale în instituțiile respective.
Resurse de timp: 3 săptămâni (conform calendarului activităților); este oferit în regim de studii cu frecvență cu elemente online pentru studiul individual.
Persoanelor care promovează cursurile li se decernează certificat în format unic eliberat de către CTICE care poate fi utilizat în procesul de atestare.
Extras din Programul de formare profesională continuă
Link-ul pentru formularul de aplicare https://forms.gle/Kzy7mWHnYg7JZnpf9 - Profesori în învățământul profesional (MANAGEMENTUL CALITĂȚII ÎN ÎPT) – decizia nr.57 din 28.01.2022, ANACEC
Republica Moldova, prin actele normative și politicile adoptate, a creat cadrul național pentru asigurarea calității în educație și formare profesională. Ghidul managementului calității în învățământul profesional tehnic și Ghidul de autoevaluare pentru asigurarea internă a calității în învățământul profesional tehnic din Republica Moldova, aprobate de MECC prin ordinul nr. 609 din 19.12.2017, propun managerilor o privire de ansamblu asupra sistemului de management al calității (SMC) și oferă sugestii și instrumente pentru autoevaluare. Cu toate acestea, managementul calității rămâne o mare provocare pentru conducătorii instituțiilor de învățământ profesional tehnic.
Prezentul Program este elaborat conform Metodologiei de elaborare a programelor de formare profesională continuă a cadrelor didactice (ordinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării nr.92 din 30.01.2019), ținând cont de nivelul de studii, pregătirea profesională a audienților, precum și de noile obiective socio-educaţionale și evoluțiile de pe piața muncii.Structura: programul include un volum de 300 de ore dintre care 75 auditoriale (contact direct) și 225 studiu individual. Programul de formare este constituit din 3 module:
Modulul A (tematic) Managementul calității în ÎPT;
Modulul B Psihopedagogie;
Modulul C Branding profesional.Potențialii beneficiari ai Programului activează în calitate de cadre didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic și sunt membri CEIAC, precum și exercită funcții manageriale (șefi secțiunea asigurării calității) în instituțiile respective..
Resursă de timp : 3 săptămâni (conform calendarului activităților); este oferit în regim de studii cu frecvență cu elemente online pentru studiul individual.
Persoanelor care promovează cursurile li se decernează certificat în format unic eliberat de către CTICE care poate fi utilizat în procesul de atestare .
Extras din Programul de formare profesională continuă
Link-ul pentru formularul de aplicare https://forms.gle/Kzy7mWHnYg7JZnpf9